Tuesday 29 November 2016

Pengurusan Masa seorang WAHM berjaya

Surirumah Bekerjaya uruskan masa macamana agaknya?

Korang rasa mcmane?ade maid ker diorg semua nie nak  handle nak settle everything atau anak mereka memang macam robot semua boleh diprogram ikut jer semua arahan?heheheheh mungkin tidak kan.

Tanggungjawab hakiki no.1 kena pastikan berjalan lancar itu perkata wajib.uruskan mana yang patut didahulukan dan susunatur jadual yang melibatkan bisnes pula supaya ini tidak tercicir itu juga tidak ketinggalan.Kena seiring sejalan katanya barulah datang keberkatan dalam segala hal yang dilakukan.

To-Do-List banyak membantu kadang tu sebelum tidur dan terbayang apa kena buat esok hari ha masa tu sila ambil pen dan tulis yer supaya tiada yang terlepas pandang.

Semua kita dianugerahkan masa yang sama iaitu 24jam tidak kira siapa anda dan apa yang anda lakukan semua berpeluang yang sama jadi uruskan sebaiknya rancang masa anda uruskan dengan teliti.

Bisnes kadang tak perlukan masa yang panjang pun seminar 2jam sehari tanpa gangguan yang lain ianya sudah mencukupi.Yang penting cara kita uruskan masa yang ada tu bagaimana.

Pandai kita uruskan terbaiklah result yang kita akan terima.

1 comment:

Like my FB