Friday 10 July 2015

Juadah Simple Kerabu Ikan Bilis Tomato Tambat Hati Suami

Assalamualaikum wrt Salam sejahtera semua

Alhamdulillah selesai berbuka.Tak lama lagi Ramadhan yang mulia akan meninggalkan kita.Sedih kan?Entahkan bertemu kembali Ramadhan tahun hadapan ataupun tidak.

Baiklah sebelum itu sudah lama rasanya saya tidak berkongsi resepi mudah tapi lazat untuk anda sediakan buat keluarga tercinta.

Saat berbuka sememangnya masa yang dinantikan oleh kita para kaum ibu untuk menyediakan makanan yang sebaikmungkin memenuhi citarasa orang tersayang yang telah seharian berpuasa.

Saya akan kongsikan satu resepi kerabu yang sangat mudah untuk disedia tapi saya jamim kesedapannya akan menambat hati En.suami puan-puan sekelian.

Kerabu Ikan Bilis Tomato

Bahan yang diperlukan

2 genggam ikanbilis
Sebiji tomato segar yang muda (keras)
Bawang besar sebiji
Lemon setengah biji
Daun ketumbar sedikit
Garam
Gula

Mudah sahaja untuk penyediaannya

Goreng garing ikan bilis (ketepikan tos minyaknya )
Potong nipis bawang
Hiris daun ketumbar
Perahan lemon

Gaulkan semua bahan didalam satu mangkuk dan akhiri dengan perasakannya dengan garam dan gula. Untuk dapatkan rangupan yang krup krap krup krap semasa ingim dihidang anda hendaklah gaulkan setengah jam ataupun limabelas minit sebelum waktu berbuka.

Hidangkan bersama nasi panas saya jamin En.suami anda pasti mahukan anda mengulangi masakan simple ini keesokan hari juga.

Mudah simple sedap mengapa tidak mencubanya kan??

1 comment:

  1. Alhamdulillah, Salam musim. Ini adalah untuk memberitahukan Anda bahwa Alex Scofield Company, sebuah perusahaan pinjaman swasta multi-miliar telah membuka kesempatan keuangan untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan pada akhirnya ini musim tahun. kami memberikan pinjaman dari $ 10.000 sampai $ 500.000 dengan tingkat bunga 1% untuk individu, perusahaan dan perusahaan di bawah syarat dan kondisi yang jelas dan dimengerti. Hubungi kami hari ini di: alexscofield2852@gmail.com

    ReplyDelete

Like my FB