Friday, 4 November 2016

Dalaman vs Luaran

Sejak berkecimpung dalam dunia kesihatan nie lama kelamaan dari hari ke-sehari ilmu hidupsihat itu telah sedikit sebanyak merubah kehidupan saya dan family terutamanya.

Dulu sebelum berjinak dunia ber-Shaklee main hentam kromo jer makan itu ini tak tahu pun mana yang patut diambil mana yang patut dikurangkan mana yang patut tidak diambil yang penting halal toyibban kekdahnya.

Kini tidak lagi sudah berubah pemikiranku hasil pembelajaran kesan pergaulan dengan geng-geng hidupsihat kita sendiri terdorong ke arah yang sama.

Dapat plak kita dah decide nak terus berkongsi kebaikan dengan orang lain pula makanya dengan tidak sengaja kita bertanggungjawab dengan apa yang kita kongsikan

Salahlah kan kalau kita sarankan orang lain amalkan gaya hidup sihat tapi kita sendiri main belasah jer semua.Tak boleh lah macam itu kan..betul tak?

Apa yang bagusnya bila kita mulakan dengan dalaman bersihkan sucikan dari peringkat dalaman dengan secara automatiknya kesannya merangkumi luaran sekaligus.Tapi sebaliknya jika kita hanya tumpu pada luaran sahaja ia tidak mampu merubah yang didalam.

Contoh pengambilan #setkulitcantik bila kita makan repair dari dalam secara tida langsung kesan terus merubah kulitmuka kita nampak kesannya.Lain kalau kita tutup cela muka hanya dengan solekan semata,bagaimana?masalah kulit tidak akan selesai kan...berterusan selagi kita tidak selesaikan punca dalaman permasalahan kulit itu.

No comments:

Post a Comment

Follow Fazi

Like my FB