Friday 24 June 2016

Benda Wajib ada dirumah saya

Kehidupan bersama anak-anak kecil membuatkan kita berhadapan dengan kejadian-kejadian yang tidak boleh dijangkakan.

Setiap masa setiap ketika sebagai ibubapa kita sentiasa kena berjaga-jaga dengan apa yang akan berlaku.

Saat cemas itu bila-bila boleh datang kan kadangkala tengah asyik bermain pun tiba-tiba kecemasan boleh tiba.

Pernah suatu kejadian yang tak mungkin saya akan lupa bila anak sulung terlibat dalam kemalangan didepan mata saya sendiri.Blur terus mula-mula sampai tak boleh bercakap sehinggalah kawan saya panggil dan bagitahu apa yang patut saya buat.

Alhamdulillah sedikit luka yang agak dalam didahinya.Hanya perlu dijahit tanpa ditahan dihospital.Balik rumah terus saya berikan susu yg ditambah Mealshake untuk mengelakkan anak demam.dia memang sudah tidak mahu makan apapun selepas kejadian.Masukkan sepeket Nutriferon untuk tingkatkan imun badannya.Syukur afrina tidak demam.

Saya sapukan luka dengan vitamin E untuk bantu cepat kan proses penyembuhan luka.

Nie antara first aid yang wajib ada dirumah saya mungkin ketika itu klinik berdekatan tidak buka saya boleh mula kan dengan rawatan awal dari rumah terlebih dahulu sebelum bawa untuk dapat kan rawatan seterusnya.

Anda ibubapa prihatin yang mementingkan kebajikan anak-anak perlu wajibkan first aid ini sentiasa ada dirumah dan simpanan anda.

Lebih lagi macam kita yang akan bercuti panjang pulang ke kampung halaman menjelang hariraya tak lama lagi pasti kan set ini ada untuk anak anda.

Bagaimana untuk dapatkannya?meh hubungi saya di talian 017-3150252 segera

#tsunamishaklee
#tsunamiG7


No comments:

Post a Comment

Like my FB