Friday 3 January 2014

Cara Nak Kurus Dengan Shaklee

Bismillah pembuka kata.

Assalamualaikum wrt pada semua.Alhamdulillah masih diberi kesempatan menulis entri untuk anda semua.
Baiklah hari ini saya ingin berceloteh tentang azam ataupun misi kebanyakan insan dimukabumi ini iaitu NAK KURUS.

Siapa yang tak mahu kurus bila lihat alat penimbang berat badan sudah melebihi angka yang tidak sepatutnya.Saat itu terjadi mula risau dan mencari jalan bagaimana pula untuk mengurangkan berat badan yang berlebihan ini.Kurus dan sihat bukan sahaja memudahkan urusan harian,senang beribadat senang nak shopping baju malah memberikan anda keyakinan untuk berhadapan dengan orang lain dan membuatkan anda rasa lebih bertenanga mudah ke sana sini tiada rasa penat dengna beban berat yang berlebihan.

Saya memang terkenal dengan saiz yang XL bermula zaman sekolah menengah.Saat itu tidak heran apa orang nak cakap janji aku senang hati makan makan dan makan ikut kata hati tanpa memikirkan kesan yang akan dihadapi kelak.

Setelah mula bekerja,badan letih bila bertubuh besar ini akan terasa lagi letih.perasaan malas menguasai diri marah diri sendiri bila pergi shopping susahnya nak cari pakaian yang sesuai.Cantik dimata tidak muat pula.Frust sangat!

Saat itu perasaan nak kurus meluap-luap.Saya berdiet tak makan nasi.Turun tapi saya tak bertenaga.Stress lagi.Kesian kan itulah masa makan tak ingat kesannya bila jadi macam ini baru rasa menyesal.

Selepas berkahwin dan melahirkan anak sulung saya masih lagi dikategorikan bersaiz XL.Arggghh kecewa sebab semuanya extra extra extra.

Namun alhamdulillah setelah melahirkan anak kedua saya dipertemujodohkan bersama supplemen Shaklee.Tujuan asal untuk mencuba set penyusuan didalam pantang.Akhirnya saya dapati kesan daripada itu saya turun ke berat ideal.Bekalan susu tiada gangguan malah lebih meriah.Alhamdulillah rezeki anak saya.

Bercakap dari pengalaman sendiri membuatkan ia lebih berkeyakinan.Saat orang bertanyakan kenapa sudah kurus?makan apa?penat ker jaga anak dirumah(saya nekad berhenti kerja setelah melahirkan anak kedua) saya mampu tersenyum.Alhamdulillah produk ini sangat berkesan dan tidak memudaratkan.Mereka nampak perubahan saya.

Kombinasi ESP bersama ALFALA,LECITHIN dan HERBLAX menjadikan impian saya lebih 20tahun lalu menjadi kenyataan.Seronok tak terhingga.



Pengambilan supplemen ini menuntut juga kita mengamalkan diet sihat seharian.Bukan tak perlu makan nasi.Cuma memadai hanya segenggam nasi setiap hidangan.Lebihkan makanan berprotein tiinggi seperti sayuran,makanan daging putih seperti ayam dan ikan.Pengambilan air kosong 2liter sehari wajib.Kurangkan makanan dan minuman manis.Hentikan pengambilan ais batu.Ianya sangat tidak sihat untuk tubuh badan anda.Kurangkan makanan segera (KFC,McDonald,Pizza).Kawal nafsu makan anda.Terlalu banyak makanan sihat yang boleh dimakan daripada makanan tidak sihat yang perlu anda hindari.

Semangat kena tinggi.Nekad dan azam untuk menjadikan ianya realiti bergantung tahap mana kemahuan keyakinan dan kesungguhan anda.Sabar adalah kunci utama untuk menurunkan berat badan.Amalkan gaya hidup sihat dan pengmabilan supplemen Shaklee secara istiqamah dan konsisten. In shaa Allah impian anda akan menjadi realiti.Yakin pasti boleh.

Jika berminat untuk kurus seperti saya,hubungi saya segera.Saya akan bimbing anda dan memberi rahsia kurus saya secara percuma setelah anda membeli set kurus ini daripada saya.Saya akan bimbing anda sehingga kurus.


Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee?






hubungi saya pengedar sah Shaklee ber ID 906554

No.telefon : 017-3150252 (call/sms/whatsApp/WeChat)
Email : fazillah.abdghani@gmail.com / cutemanjoi@gmail.com



No comments:

Post a Comment

Like my FB